KARVEN YAPI GAYRİMENKUL MAĞDUR EDİYOR

Resim internetten alınmıştır.

Aman ha; emlakçılara, ‘’biz emlakçı değiliz, emlak danışmanıyız’’ diyenlere dikkat edin. Dolandırılabilirsiniz! Biz yaşadık çünkü.
Bir yandan, başımıza hiç yoktan açılan sorunla yasal yollardan uğraşmaya çalışırken bir yandan adalet sistemini istediği gibi kullanabilecek güçte olduğunu ispatlamaya çalışan firmanın mafyavari tavır ve tehditleriyle uğraşıyoruz. Bu arada; bir ülkede adalet sisteminin, ‘güç ölçüsünde yönlendirilebilir’ düşüncesinin telaffuz ediliyor olması çok tehlikeli ve utanç verici.
Bizim başımıza geleni anlatayım.
Nihayet evliliğimizin 10.yılında, çocuklarımız artık okullu olmuşken, daha fazla geç kalmadan, şartlarımızı da zorlamayı göze alarak, ince ince hesaplardan sonra ev almaya karar verebildik.
Yaklaşık 3 ay önce, bir hafta sonu, internetten belirlediğimiz daireleri görmek üzere evden çıktık. Sahibinden daire bulmak konusunda kararlı olmamıza rağmen o gün bir emlak firmasının ilanındaki daireye de bakmak istedik. Akıl tutulması işte…L
Ciddi, büyük ve profesyonel olduğunu düşündüren firmanın lüks vitrinine aldanarak girdik içeri. Daha kapıda şık, takım elbiseli, gayet güler yüzlü danışmanlar karşıladı bizi. Çocuklar da yanımızdaydı. Mutlu bir aile tablosu olarak karşılarındaydık. Müthiş bir yem görmüş gibi sevinçliydiler. Tabi o an bunu anlamamız imkansızdı.
İki daire gösterdiler. Üstelik o an müsait araçları olmadığı için kendi aracımızla gittik daireleri görmeye. Birini çok beğendik. Ofise döndük. Müdür olarak tanıtılan şahısın odasına cümbür cemaat bayram havası içinde girdik. Onlar bizden çok daha mutluydular. Ev sahibini tanıdıklarını ve bizim için pazarlık yapacaklarını söylediler. Müdür denen şahıs karşımızda gözlerimizin içine baka baka pazarlık yaptı, güya ev sahibi ile. Sonradan ev sahibi olan müteahhitten öğrendik ki kendisiyle böyle bir konuşma yapılmadığı gibi, söz konusu daire için de aranmamış hiç.
 Kaparo istediler, o an tedarikli olmadığımız için vermedik. İyi ki vermemişiz…
 Dairenin başkasına satılmaması için bir sözleşme imzalattılar. İşte ne olduysa, o imza ile oldu.
Daha sonra dairenin iskanının olmadığını, bize gösterilen daire numarası ile sözleşmedekinin farklı olduğunu öğrendik. İnternette araştırma yapınca firma hakkında yüzlerce şikayet olduğunu ve hatta haklarında davalar açılmış olduğunu gördük.
Aman Allah’ım nasıl bir pisliğe bulaştık diye dövünürken, yine de bir umut, hasarsız çıkarız belki bu işten diye düşünmeye gayret ettik. Ama çok da beklememize gerek kalmadan, korktuğumuzu yaşamaya başladık.
Önce eşime gelen tehditkar telefonlar… ‘’Vazgeçerseniz bedelini ödersiniz. Elimizde sözleşme var, 16 bin TL ödemek zorunda kalırsınız’’ şeklinde konuşmalar… Sonrasında, ‘’Hiçbir şey çıkmaz bu işten, endişelenmeyin’’ diyen bütün eş dost, bilirkişi addettiklerimizin teselli cümlelerine rağmen kapımıza gelen icra yazısı… Net haklı vazgeçme nedenlerimiz varken icra dairesinin neye dayanarak işlem başlattığını anlayamamak… Sinir, öfke, üzüntü… Hangi olumsuz duygu varsa…  İnanılmaz can sıkıcı, huzurumuzu kaçıran bir süreç… Ey adalet, neredesin!
Zaman kaybetmeden icra dairesine itirazda ve savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Görevli memurlardan, bu firma hakkında daha önce de şikayetler olduğunu, hatta açılmış dava olduğunu öğrendik. Gerekenleri yaptığımızı ve artık bu işten kurtulacağımızı düşünerek bir nebze rahatladık.
Ama… Ama bu firmanın arkası güçlü . Devir güç devri… Ey adalet! Vahh adalet!
Yaklaşık 10 gün sonra, yani dün, eşimin maaşına haciz yazısı geldi. Dön başa!… Sinir, stres, üzüntü…
Hacze itiraz dilekçesinin neden işleme konulmadığını öğrenmek için icra dairesine gitti eşim.Bugün itibariyle haciz işlemi durduruldu. Ama belli ki bu iş çok uzayacak.
Siz siz olun KARVEN YAPI GAYRİMENKUL’ den uzak durun. Benden söylemesi…

Bu ismi bir de Google’a sorun, söylesin ne olduklarını.

Yorum Gönder

28 Yorumlar

  1. Merhaba,
    Aynı durum benim için de söz konusu oldu. 2 hafta önce sahibinden.com aracılığıyla ilana gidip baktım. Evleri göstermeden önce bir sözleşme imzalattılar. İmzaladıktan sonra istediğim daireleri bile göstermediler. Keşke araştırmadan iş yapmasaydım diyorım şimdi. Aynı tehtitleri şu an bana da yapıyorlar. Sadece "...kiralamak amacı ile gördüm" dedikleri sözleşmeyi imzaladım. Bu sözleşmeyle başımıza nasıl böyle bir iş gelir anlamıyorum. Süreci nasıl ilerlettiniz. Bir çözüm bulunabildi mi? Konu hakkında bilgilendirebilirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle çok geçmiş olsun. Bunların çalışma sistemi kandırma üzerine kurulu.Biz önce icraya itirazda bulunduk. Sonra savcılığa suç duyurusunda... O günden bugüne herhangi bir haber çıkmadı. Sizde savcılığa suç duyurusunda bulunun. Gözdağı veriyorlar. Korkutmayla ne koparabilirlerse...Bu şekilde para aldıkları kişiler olmuş, araştırdığıma göre. Ama biz kaporada bırakmamıştık, istemelerine rağmen.Siz kapora verdiniz mi? Hatta faceden sahibine ulaşıp; bunca ah almanın acısı çıkar bir yerden diye uzun uzun yazdım.Cevap yok tabi.Sizde savcılığa gidin bence. Bu adamlar bu kadar kirli oyunlarıyla başkalarının canını yakmasınlar.

      Sil
    2. Bende ayni duruma düştüm noterden ihtarname çektim ondort günlük tüketici hakkımı kullandım neariyorlar nede icraya vermişler ama sözleşmeyi vermiyorlar

      Sil
    3. Çok geçmiş olsun Cüneyt Bey :( Bu kadar şikayete rağmen ısrarla, aynı şekilde insanları dolandırma çabalarına pes diyorum artık. İcraya vermemişler sizi, iyi... İnşallah lehinize sonuçlanır durum.Biz de hala bir gelişme yok. Tekrar geçmiş olsun.

      Sil
    4. Tesekkur ederim inşallah hepimiz kurtuluruz insan çok sitrese giriyo

      Sil
    5. Merhaba Cüneyt bey ben de aynı şeyi yapacağım ihtarname çekeceğim hala ses seda yok demi?

      Sil
  2. Bir satış sözleşmesinin geçerli olabilmesi için noter huzurunda yapılması gerekir yada tapu sicil müdürlüğünde yapılması gerekir. Bunun dışında yapılan sözleşmeler geçerli olmayacaktır. Bunun sebebi kanun koyucunun tüketiciyi yapacağı işlem konusunda etraflıca düşünmeye sevk etmektir. Eğer hakkınızda ilamsız icra takibi baslatilmissa ilgili icra dairesine itiraz dilekçesi vererek icrayı durdurabilirsiniz. Ve bu kişiler hakkında nitelikli dolandırıcılık dolayısıyla suç duyurusunda bulunabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. merhaba arkadaşlar aynı dertten müzdariptim bende 2014 senesinde bir sözleşme imzalamam ve senet kaporası vermemden sonra yalanlarını ispatlamama rağmen ne kaporamı iade ettiler ne sözleşmemi maaşıma haciz yoluna gittiler önce sözleşmeyi iptal ettirdim mahkeme kararıyla daha sonra senedin iptalini sağladım yine mahkeme kararıyla uzun ve sancılı oldu 2018 şubatta tamamen kurtulmuş oldum ama birilerini dinleseydim uzlaş yarısını ver kurtul diyen çoktu mesele para değil 1 tl bile haksız kazanç sağlamalarına asla müsade edemezdim şimdi yapmış olduğum masraflar ve avukatlık harçları sebebiyle ben alacaklı sıfatıyla icra takibi başlattım hadi bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte budur :) Bravo Mesut Bey... Bizim de durumu değerlendirirken bakış açımız sizinki gibi oldu.Ver kurtul değil, haksızlığa karşı koyduğumuz için yıprandık.Saygılarımla.

      Sil
    2. Merhaba Mesut Bey,
      Ben de şu aralar aynı durumdan muzdaribim. Sözleşmeyi imzaladım yalnız 6. günde vazgeçtiğime dair noterden ihtarname çektim. Sözleşmeyi göndermediler. Sonrasında avukatları beni aradı ve cayma bedelini ödemediğiniz takdirde icra takibi başlatacaklarını belirttiler. Şu anda nasıl bir yol izlemem konusunda sizinle irtibata geçmem mümkün mü?
      Şimdiden teşekkürler.

      Sil
  4. Arkadaşlar ben sizlere teşekkür ediyorum bahsi geçen firmanın cezbedici ilanlarına rastlıyordum hem güzel hemde ucuz fiyatları benim ilgimi çekti ve Karven Yapı Gayrimenkulden ev almayı tercih edecektim iyi ki internet var ve araştırdığımda onlarca şikayeti gördüm bu sayede sadece o firmayı değil tüm ilişki kuracağım firmaları araştırmam gerektiğini öğrendim ve bu devirde vardığım sonuç satıcının işine gelirse tapu dairesinde banka kanalı ile ipotek ettirerek tapumu alıp üstelik peşin param bile olsa banka kanalı ile alıp kendimi öyle koruyacağım ne korkunç olaylar bunlar insanların emeği alınteri namustur yazıklar olsun bu tarz insanlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydası olduysa ne mutlu. Yaşadığımız can yakıcı olayları bu şekilde paylaşmak temiz bir toplum yaratmak için küçük de olsa bir adım.Saygılar...

      Sil
  5. arkadaşalar bende aynı durumdan mağdurun neyapmamlazim noterden ihtarname çektim şuan sesyok

    YanıtlaSil
  6. Mağdurlar merak etmeyin rahat olun. Kötü adamların istediğide sizin panik yapmanız. Ölümü görüp sıtmaya razı olmanız. Çakal sürüleri gibi saldırıp korkutarak ne koparırsak kardır diyorlar sadece. Şunu bilin İlamsız İcra Takibi eğer alacağı dayanaksız ise hiç birşeydir. Öyle bir yer gösterme sözleşmesine imza attırıp 16.000TL öde 20.000TL öde demek en hafifinden dolandırıcılıktır. Mağdurlara tavsiyem hiç beklemesinler "Menfi Tespit" davası açsınlar. En az %40 tazminat alırlar. Üstüne birde maddi manevi tazminat davası açıp dolandırıcılıktan da suç duyurusunda bulundumu kuzu gibi meeeee lemeye başlarlar merak etmeyin. Uğraşamam kör şeytandan bulsunlar diyorsanız İlamsız İcra Takibine gerekçe bile göstermeden itiraz dilekçesi verin yeter. Haa birde arada yeni bir pislik yapıp yapmadıklarını e-devletten kontrol edin. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için🙏

      Sil
  7. Slm arkadaşlar 2017 yılında bende bu firmaya gittim gösterilen evi beğendim sözleşme imzaladım fakat ev hakkında kötü şeyler öğrenince caydım sözleşmeyi vermediler başka ev gösterip tekrar sözleşme imzalamamı istediler kabul etmedim ev almaktan vazgeçtim akabinde noterden ve PTT den ihtarname çektim ev hanımı olarak evimde oturdum işe başladım 1 ay olmadı farkedip mahkemeye vermişler icra davası açılmış şimdi dilekçe vercem inşallah kurtulurum bu haram yemek isteyenlerden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun.İnşallah sorunsuz atlatırsınız bu sıkıntılı süreci🙏

      Sil
  8. Slm arkadaşlar 2017 yılında bende bu firmaya gittim gösterilen evi beğendim sözleşme imzaladım fakat ev hakkında kötü şeyler öğrenince caydım sözleşmeyi vermediler başka ev gösterip tekrar sözleşme imzalamamı istediler kabul etmedim ev almaktan vazgeçtim akabinde noterden ve PTT den ihtarname çektim ev hanımı olarak evimde oturdum işe başladım 1 ay olmadı farkedip mahkemeye vermişler icra davası açılmış şimdi dilekçe vercem inşallah kurtulurum bu haram yemek isteyenlerden

    YanıtlaSil
  9. Bizde aynı durumdayız lütfen yardım edin birlik olalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim durumumuzda olan çok insan var. Biz de birlik olmaktan yanayız . Ama öncelikle bireysel olarak savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz. Biz yaptık ama bir sonuç alamadık. Bu arada facebookta Karven Yapı Madurları adıyla bir grup oluşturduk. Henüz çok yeni, oraya bekleriz.Kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  10. Bizde mağdur edildik şimdi gidiyoruz izine çıktılar diyorlar profesyonel dolandırıcılık yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  11. Çarşamba gününe randevumuz var o firmayla beğendiğimiz evi görmek için. Şimdi gitmeyimmi bilemedim yada nasıl davranmalı dolandırılmamak için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığımız tecrübeyi aynen paylaştım yazımda. Bizim gibi maduriyet yaşayan da çok. “Şikayet var” a da bakın isterseniz. Orada da çok sayıda şikayet göreceksiniz. Tercih sizin tabi ama gitmeye karar verirseniz de çok dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum.özellikle imza atmanız durumunda başınızın çok ağrıyabileceğini bilmelisiniz.

      Sil
  12. Bende aylardır karven yapının ınstagram sayfasında o hoş havalı dairelerine bakarken birden internet üzerinden araştırma yapmam gerektiğini öğrendim ve iyi kide bakmışım. Başım ağrıyacağına bu yazıları bu saatte okurken gözlerim ağrısın değil mi ama. Vazgeçtim güvenmem aslaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle güvenmeyin. Biz davalık durumdayız şu an Karven'le... Bu kadar şikayete nasıl hala faaliyetlerine devam ediyorlar anlamıyorum. Sanırım arkaları güçlü.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli.Teşekkürler...