ANNEME MEKTUPLAR-1

Anneme Mektuplar-1


Koca yürekli, ürkek bakışlı, mucizelerimin baÅŸkahramanı annem… Zaman eksiltmiyor acımı.
Yine bir tatil geleceÄŸim yanına sanki. Sarılacaksın bana. HoÅŸ geldin kızım diyeceksin. Bayram yerine dönecek ana evimiz. Bütün kardeÅŸler bir araya geleceÄŸiz, çocuklar bağırışacak etrafımızda, onların peÅŸi sıra koÅŸturacağız. Her kızmamızda çocuklara, önümüze atılacaksın. ‘’Kızmayın çocuklara’’ diyeceksin. Etrafı sakinleÅŸtirmek için çırpınacaksın.
Sanki ÅŸimdi ‘’ne yemek yapalım’’ diye soracaksın. Bu soruyu sorduÄŸunda nasıl kızardım çocukken. Daha öğle yemeÄŸini yerken akÅŸamı düşünüyorsun derdim. Ama büyüyüp anne olduÄŸumda sana hiçbir ÅŸey için kızmadım. Anladım seni anne!
 Seni tutmak istedim içimde sımsıkı, son nefesimmiÅŸsin gibi. Gözlerine baktım hep uzun uzun, derin derin. Bütün soruların cevapları gözlerindeydi çünkü, bütün renklerin sırrı. Sıcaktın annem, sımsıcak. Üşürüm dedim, sakın gitme. Nefessiz kalırım dedim, gitme. Karanlıklar içinde kalırım dedim, gitme.
Gittin ama… Ä°lk defa umursamadın yakarışımı.
Sükun kabullenişmiş o durgunluk. Vedanmış bana, kardeşlerime. Anlayamadık anne.
Özlemin içimde yeÅŸeren bir portakal aÄŸacı… Öyle hızlı çiçeklendi ki… Her yanım mis gibi portakal çiçeÄŸi kokuyor ÅŸimdi.


Yorum Gönder

0 Yorumlar